Misja i zadania

Misja Rady Biznesu

Misją Rady Biznesu jest zbliżenie środowiska nauki i edukacji oraz sfery praktyki życia gospodarczego i nawiązanie ich ścisłej współpracy. Obie strony mogą w ten sposób efektywniej wykorzystać posiadane zasoby i potencjał.

Obydwa środowiska stoją przed koniecznością ciągłego dostosowywania się do zmiennych warunków otoczenia i podejmowania nowych wyzwań. Uczelnia nasza stawia sobie za cel rozwój nauk ekonomiczno-socjologicznych, zarówno w aspekcie teoretycznym, jak i praktycznym oraz podnoszenie standardów kształcenia. Przedsiębiorstwa i instytucje dążą natomiast do podnoszenia kompetencji i kwalifikacji zatrudnianych pracowników. Ścisła współpraca środowisk może zaowocować wzmocnieniem kontaktów i wymianą pomysłów.

Cele szczegółowe w ramach współpracy z Radą Biznesu

W skład Rady wchodzą przedstawiciele sektora przedsiębiorstw oraz instytucji publicznych. Poprzez członkostwo w Radzie Biznesu stają się oni oficjalnymi Partnerami Wydziału Ekonomiczno-Socjologicznego. Przedstawiciele podmiotów partnerskich wchodzących w skład Rady Biznesu związani są z Wydziałem Ekonomiczno-Socjologicznym na wielu płaszczyznach poprzez:

  • wymianę doświadczeń pomiędzy teoretykami i praktykami,
  • pozyskiwanie miejsc do odbywania praktyk studenckich,
  • promowanie najzdolniejszych studentów poprzez fundowanie stypendiów i nagród,
  • promowanie najzdolniejszych absolwentów (pomoc w uzyskaniu przez nich pierwszej pracy),
  • organizowanie wspólnych konferencji, seminariów, warsztatów, wykładów,
  • pozyskanie partnerów do finansowania badań, dydaktyki oraz rozbudowy infrastruktury organizacyjnej i technicznej uczelni,
  • prowadzenie wspólnej edukacji i współtworzenie programów dydaktycznych;

Model współpracy Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny – Rada Biznesu

 

model_wspolpracy

Warstwa naukowa – obszary współpracy

  • podjęcie wspólnych projektów naukowych,
  • pogłębianie dorobku naukowego Wydziału,
  • konsultacja w zakresie badań naukowych,
  • przeprowadzanie badań na zlecenie pracodawców,
  • współorganizacja konferencji, warsztatów i seminariów naukowych,
  • wykłady gościnne praktyków gospodarki,
  • panele teoretyków i praktyków, służące rozwiązywaniu konkretnych problemów biznesowych;

Warstwa edukacyjna– obszary współpracy

  • współudział w przygotowywaniu i uatrakcyjnianiu oferty edukacyjnej Wydziału, dostosowywanie programów nauczania do potrzeb rynku pracy i gospodarki opartej na wiedzy,
  • tworzenie nowych kierunków studiów, specjalizacji lub przedmiotów kursowych odpowiadających potrzebom pracodawców,
  • otwieranie studiów podyplomowych lub cykli edukacyjnych na zamówienie pracodawcy,
  • organizowanie miejsc praktyk dla studentów,
  • pomoc w organizacji seminariów magisterskich i licencjackich ( a zwłaszcza w zbieraniu materiałów do prac dyplomowych i określaniu ich tematyki),
  • wypracowanie standardów kształcenia,
  • współudział w przygotowywaniu materiałów dydaktycznych, opartych o przykłady rzeczywistych praktyk biznesowych;

Warstwa biznesowa– obszary współpracy

  • przygotowanie i realizacja projektów unijnych oraz innych projektów o charakterze aplikacyjnym,
  • organizacja warsztatów i szkoleń biznesowych,
  • organizacja konkursów związanych z życiem uczelni,
  • kontakt ze środowiskiem studenckim,
  • współpraca ze Stowarzyszeniem Absolwentów,
  • komercjalizacja wyników badań naukowych;

Warstwa promocyjno-marketingowa– obszary współpracy

  • współudział w popularyzacji wiedzy i edukacji,
  • udział w prestiżowych wydarzeniach Wydziału (np. rozpoczęcie roku akademickiego, gala absolwentów)
  • udział w przygotowywaniu materiałów promocyjnych i marketingowych Wydziału,
  • doradztwo w zakresie tworzenia strategii rozwoju Wydziału,
  • możliwość korzystania z tytułu partnera Rady Biznesu Wydziału Ekonomiczno-Socjologicznego.